Digitalizează Acum, Optimizează și Ajustează pe Parcurs

Digitalizează Acum, Optimizează și Ajustează pe Parcurs

Reinventează-te. Trage aer în piept, ia-o de la capăt! Digitalizarea este cuvântul cheie al momentului!

Ceea ce a urmat după ce am văzut prima dată planul de afacere de Network Marketing mi-a schimbat complet nu numai viața, ci și perspectiva. Cu o oră înainte aș fi jurat că sunt în paradigmă corectă, cu cea mai ascuțită versiune și o perspectivă suficient de ambițioasă a carierei. M-am înșelat.

Vremurile s-au schimbat, obiectivele ambițioase, cum este digitalizarea, cum este utilizarea științei rețelelor, cum este monetizarea social media, vin cu acumulări masive de sarcini noi și pun presiune pe toate zonele cheie ale modelului operațional. Este provocarea pe care o au multe afaceri astăzi. Despre reinventare în momentele cheie, despre soluțiile inovatoare pe care le găsim, extinderea e-Network Marketingului prin componenta de afiliere, iată o poveste oferită de viață, care numai acum câțiva ani părea SF.

Proiectul nou creat de Affiliate e-Network Marketing, pe care îl construim acum, are capabilități inovatoare, unice și scalabile. Avem un ritm bun, argumente și cifre solide. Discuțiile cu potențialii parteneri sau clienți decurg foarte bine digitalizat prin video conferințe, într-o atmosfera relaxată, cu întrebări și comentarii prietenoase, specifice evident culturii noastre organizaționale, dar bine țintite și întotdeauna cu un scop precis.

Uneori cifrele nu par să convingă suficient și se simte o reticență din partea unor invitați. Veniturile prognozate de noi ajung la sume interesante practic aproape pentru oricine, cu observația că nu sunt limitate și depind de eficiența fiecăruia.

Mesajul pe care îl transmitem în discuții vine pe un ton calm și optimist pentru că știm ce ofertă specială, scalabilă și unică avem. Cifrele noastre sunt intenționat mai mici decât cele potențiale sau cele pe care ni le dorim, dar o facem pentru că din experiență am văzut că sumele mari îi sperie pe oameni. Însă noi ne dorim parteneri ambițioși, cu visuri mari, dispuși să învețe să-și construiască proiecte cu potențial și impact mare și, de ce nu, globale.

De curând a venit adevărata bombă. Holdingul cu care lucrăm, care este liderul mondial al acestei industrii, a decis să vină cu o nouă platformă care să integreze afacerii de Network Marketing afilierea și facilități de digitalizare. Noua platformă a afacerii de Affiliate e-Network Marketing este inovatoare, rezolvă o problemă uriașă în piață, iar noi vedem potențialul ei semnificativ. Chiar dacă unii dintre noi nu cred că pot ajunge la venituri atât de mari, momentul de piață este bun, noul model de afacere este senzațional, trebuie doar apăsat pe accelerație și crescut repede. Viziunea și planul nostru de afaceri trebuiau refăcute, resetate. La acest nivel de previziune, gigantul american al acestei industrii a făcut și face în continuare o investiție imensă în noua platformă.

Pentru mine, acest punct este unul de reset. Gândisem clar în termeni prea mici, cu mentalitate mai degrabă locală, inadecvat pentru un model de afaceri care poate revoluționa o industrie. Este nevoie să ne reinventăm. Scalabilitatea este acolo, doar trebuie să o vedem și să o integrăm în strategie, în dezvoltarea platformei, în modelul de operare și toate astea în mare viteză. Este acel gen de moment când știi că ai instrumentul cu care poți cuceri întreaga lume, dar poate ai tendința să te uiți doar în curtea din spatele casei.

Scalabilitatea este o proprietate a unui sistem, a unei rețele sau a unui proces, proprietate care arată capacitatea acelui sistem de a suporta corect un volum mai mare de încărcare, sau de a permite mărirea sau extinderea sa folosind resurse cât mai puține.  Scalabilitatea este abilitatea de a crește atunci când adaugi resurse. Scalabilitatea de dorit este posibilitatea de a crește mult adăugând resurse puține. De exemplu, o rețea în care funcționează efecte de rețea, este o rețea scalabilă. Noua platformă a adus scalabilitatea afacerii de Affiliate e-Network Marketing la un nivel pe care în Network Marketing nici nu puteam să-l sperăm. Afilierea adăugată afacerii a adus un plus esențial de scalabilitate.

Până la apariția acestei noi platforme și a noului model de afacere, doar o fracțiune din potențialul afacerii era vizibil. Acest proiect inovativ are însă nevoie de o reinventare. Succesul este legat de diferențiere, de inovație prin soluții care să rezolve probleme noi sau să rezolve mai bine probleme cunoscute. Reinventarea continuă este un factor de igienă și terapie pentru business, într-o lume globală super conectată, unde accesul clienților la produse și servicii este mai facil și mai transparent decât oricând, iar barierele de intrare tind uneori spre zero.

În realitate, reinventarea ca atare nu va fi suficientă. La întâlnirea din Dubai de la LTS am primit informații și idei de reinventare, sub o formulă pe care unii dintre noi nu erau pregătiți să o ia în calcul. Desigur că cei care am pornit pe acest drum al reinventării, avem de depășit o serie complexă de provocări legate de managementul operațional și de eficiență. Aceia dintre noi care au focusul fixat pe profit, nu realizează importanța momentului și necesitatea schimbărilor nu întotdeauna comode și care poate limita pentru moment timpul alocat obținerii profitului. Si astfel ratează urcarea în noul expres care va duce la profituri mult mai mari, cu efort mai mic și mai rapide. Nu avem în acest moment luxul timpului și iată că automatizăm în ritm rapid prin digitalizare proiectul, tocmai pentru a nu sacrifica focusul pe inovație și eficiență.

Obiectivele ambițioase vin cu acumulări masive de sarcini și pun presiune pe toate zonele cheie ale modelului operațional. Sunt zeci de puncte critice unde pot apărea probleme, vulnerabilități. Majoritatea companiilor suferă de această supra încărcare operațională, cu o pleiadă de procese intensive ca efort, cu schimbări de paradigmă, unele poate aparent non core-business, dar necesare, care par că sabotează profitul, agilitatea și competitivitatea. Și astfel, pentru unii dintre noi, nevoia de inovare se transformă într-o dorință, iar mai apoi într-o activitate “nice to have” pentru când va fi timp. Adică niciodată.

Reinventarea continuă este esențială, însă nu se întâmplă peste noapte. Vine cu o anumită ciclicitate. Ea cere focus și timp, pe care unii dintre noi cred că nu îl au. Întrebarea este însă dacă merită făcut efortul, eventual prin schimbarea unor priorități pentru o perioadă de timp. Automatizarea de tip digital este o soluție la îndemână de a te degreva de povara sarcinilor repetitive și de a avea succesul la un click distanță. Oferă șansa unică de a elibera resursele umane atât de valoroase și a le folosi în zone critice, strategice. Utilizarea științei rețelelor reașază modelul pe baze științifice mult mai eficiente.

Automatizarea digitală preia din activitățile pe care le facem. Doar că le fac mai repede, mai bine și fără oprire. Este o oportunitate nu doar pentru eficientizarea business-ului dar și prin prisma șansei pe care o oferă, aceea de a elibera resursele umane atât de valoroase și a le folosi în zone mai critice, mai strategice. Succesul nu este niciodată garantat, dar astfel putem crește șansele semnificativ în favoarea noastră.

Implementările digitale sunt acum accesibile tuturor, indiferent de pregătire, iar în următorii ani vor exista diferențe tot mai mari între networkingul automatizat și scalabil și cel “manual”, iar perspectiva celor din urmă nu arată roz, întrucât va exista mereu această povară din punct de vedere al productivității și competitivității. Pe principiul “automate now, customize later” este important să pornești și să profiți rapid de beneficiile automatizării și digitalizării, căci optimizările și ajustările se vor face pe parcurs. Afacerile viitorului vor fi cele digitalizate și așezate pe baze științifice. Desigur nu toată lumea înțelege aceste tendințe, dar pentru cei care le înțeleg și se adaptează din mers, ăsta e un mare avantaj competitiv.

Cum decide fiecare partener să își investească extra capacitatea de timp și resurse ține de priorități, de obiective și de intimitatea strategiei. Vestea bună este că probabil primul pas spre reinventare începe cu automatizarea proceselor din business, utilizarea social media și orientarea spre obținerea de efecte de rețea. Iar la final, avem o afacere reinventată.

Reinventează-te. Trage aer în piept, ia-o de la capăt! Digitalizarea este cuvântul cheie al momentului!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *